Berlinske vlasti istražuju tri povezana slučaja teškog trovanja u kojima se sumnja da su ljudi konzumirali gumene bombone navodno obogaćene THC-om (psihoaktivni sastojak kanabisa), nakon čega su se kod njih razvili teški simptomi. U jednom od slučajeva posljedice su bile smrtonosne, dok su još dvije osobe završile u bolnici s ozbiljnim simptomima, piše Bild.
Najteži incident dogodio se 22. rujna u berlinskoj četvrti Neukölln, gdje su hitne službe pronašle muškarca koji je imao srčani zastoj. Unatoč pokušajima reanimacije, poreminuo je. Policija je potvrdila da postoje naznake kako je muškarac ranije konzumirao sumnjive gumene bombone sa sadržajem THC-a.
Samo četiri dana ranije, 18. rujna, slični su se slučajevi dogodili na istoj adresi u Friedrichshainu. Vatrogasci su ujutro intervenirali zbog žene kod koje je zabilježeno znatno poremećeno stanje svijesti, a postoji sumnja da je prije toga jela slične bombone. Nešto više od sat vremena poslije, na istu je adresu pozvana hitna pomoć zbog muškarca u četrdesetima s istim simptomima. Oboje su prevezeni u bolnicu.
Upozorene bolnice i savjetovališta
Slučajevi su prijavljeni berlinskoj zdravstvenoj upravi. Glasnogovornica Dörthe Arnold potvrdila je za BILD da je zabilježeno ”više slučajeva” u kojima su osobe u Berlinu konzumirale navodne gumene bombone s THC-om, nakon čega je ”došlo do različito teških oblika trovanja s opioidnim toksidromom”.
Simptomi upućuju na trovanje opioidima poput fentanila, heroina, morfija, oksikodona ili metadona, od konfuzije i gubitka svijesti do usporenog i plitkog disanja te suženih zjenica, a u težim slučajevima i respiratornog zastoja koji može biti smrtonosan.
Zbog toga su gradske vlasti odmah upozorile bolnice, savjetovališta i nadležne institucije da se ljudi upozore na opasnost od konzumacije takvih proizvoda, iako još nije razjašnjeno o kojoj se točno tvari zapravo radi, dakle je li riječ o proizvodima koji doista sadrže THC, ili neku drugu, nepoznatu kombinaciju.

